Snö och träning

17 mars, 2014 § Lämna en kommentar

Minns ni den där härliga känslan man fick förra veckan när man var ute och sprang? Solen som sken? Den lätta brisen mot ansiktet när man kämpade upp för den där backen? De där bilarna som sopar bort grus på vägen som man nästan krockade med? Det gör jag. Hade hoppats att den här veckan skulle vara lika härlig, men ack nej. Istället har vi fått snö, och nu är det plusgrader ute, så det töar och är slaskigt och trist. Inte för att jag har något emot själva vädret, jag gillar alla väder, men det är inte kul att springa ute i slask.

Som tur är har vi ett gym i bostadsföreningen 🙂 Det var länge sedan jag var där, och jag hade glömt hur kul det är att gymma. Började med löpning 10 minuter, sen träning med kroppsvikt (armhävningar, situps, knäböj, burpees etc) och avslutade med 10 minuter på crosstrainer. Jag kommer absolut fortsätta gå dit om snön ligger kvar. Kanske även om snön försvinner. Fast just nu längtar jag till utegymmet.

En sak som jag upptäckt när jag tränar är att jag gärna inte har ett exakt program att följa. Jag brukar bestämma hur länge jag ska träna och vilka delar (ofta blir det helkropp) och sen improvisera. Bland och följa vad kroppen säger att den vill göra. Det blir impulsivt och explosivt och jag rekommenderar att prova! Se det som en lek istället för ett måste! och se till att inte vila mellan övningarna. Om det känns tungt och jobbigt gör du rätt. Och tänk på, svett är bara fett som gråter.

Taggad: , , , , , , ,

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Snö och träningHåkis.

Meta