Nykter träning

31 mars, 2014 § Lämna en kommentar

Nu är det mycket på gång.

Det första jag vill göra är att rekommendera alla löpare att besöka löplabbet (ni som inte redan gjort det dvs). Jag och min Elsa var där i lördags och köpte nya skor. Först var man tvungen att gå igenom diverse test, sen fick man, efter ca 1 timme, perfekt utformade och anpassade skor. Det var inte billigt men det var värt varenda krona. En eloge till personalen där för deras tålamod och expertis. Bravo!

 

Det andra jag vill göra är att rekommendera nykterhet till alla som tränar. Jag har alltid gillat att ta ett glas vin då och då och har inte tänkt mycket på det, men för ett tag sedan bestämde jag mig för att prova att INTE göra det, och wow! Träningen har aldrig flutit på bättre och jag känner mig friskare än på länge. Nu ligger jag och Elsa i träning inför Blodomloppet och vi tänkte hålla oss nyktra fram tills dess, minst. Dessutom har det blivit lite av en utmaning för att se hur länge jag kan klara mig utan alkohol. När jag tänker efter har jag nog inte varit ”alkoholfri” mer än en månad på många, många år. Så nu gäller det!

För det tredje är det snart dags för Sign-Boot_Camp och det ser vi fram emot. Jag mest för att det går ett rykte att man kan få prova på parkour (?) vilket jag verkligen är sugen på. Sen får man ju prova en hel del annat också, och det ska bli kul.

För det fjärde önskar jag en trevlig vecka. Ut och spring nu!

Taggad: , , ,

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Nykter träningHåkis.

Meta